Den danske shopper er under forandring. For selvom vi den ene dag kan bruge masser af tid og energi på at finde en vare til den laveste pris, så er vi den anden dag økologisk orienteret uden at skele til prisen og den tredje dag udelukkende på jagt efter kvalitet og mærkevarer.

Med den nye platform #LidlOverrasker ønsker Lidl at kommunikere, at kæden tilbyder hele spektret: Fra den lave pris til den høje kvalitet. Og det er en ønskeopgave forklarer:

– Som mange andre danskere, havde jeg fordomme om Lidl, da vi startede på denne opgave, men det har vist sig, at intet kunne være længere fra sandheden, siger TBWA\BBDOs kreative direktør, Tobias Lykke Aggergaard.

– Det er jo en behagelig oplevelse at gå i Lidl sammenlignet med andre supermarkeder. Duften af friskbagt bagværk, deres store udvalg af specialiteter fra hele verden, masser af økologiske produkter og friske danske, lokale varer – alt sammen til virkelig gode priser.

– Lidl overrasker ganske enkelt på alle parametre – og dette er en ønskeopgave at kommunikere, mener Tobias Lykke Aggergaard.

Danskerne skal vide, hvordan Lidl overrasker

Heidi Vittrup, marketingchef i Lidl Danmark, er glad for samarbejdet med deres leadbureau TWBA\BBDO og til at vise danskerne resultatet.

Den nye kommunikationsplatform er allerede skudt i gang med et event på restaurant Frederikshøj, hvor en overraskende middag blev filmet med skjult kamera.

– Jeg er meget glad for samarbejdet med TBWA\BBDO, og vi glæder os til at vise danskerne, hvordan Lidl kan overraske dem, siger Heidi Vittrup.

– Vi vil gerne rykke ved nogle af de fordomme, som nogle danskere har om Lidl. Vi er enormt stolte af vores produkter og vores leverandører og det faktum, at vi – fordi vi også er dygtige til at prissætte vores varer – ser os selv som bannerfører for at demokratisere kvalitet.

Se filmen fra eventet her: