”Hvis dette billede får 50.000 likes, så garanterer vi, at I kan finde den farverige klassiker i fryseren i år”.

Sådan skrev is-producenten Frisko på sin Facebook-side – og postede samtidig et billede af Zapp-isen, som forsvandt ud af is-sortimentet i 2010.

Og det var åbenbart en meget savnet is, for på blot halvanden uge fik billedet over 50.000 likes, det blev delt mere end 5.500 gange på brugernes egne profiler, og det fik mere end 1.200 kommentarer med på vejen.

Ditte Nielsen, Brand Manager fra Frisko, er overvældet over den store opbakning.

- Det er helt fantastisk, at så mange har været inde og vise, hvor meget de savner Zapp. Og vi holder selvfølgelig, hvad vi lover, siger hun.

I øvrigt er det ikke første gang, Zapp-isen har forladt kortet og er vendt tilbage igen.

I 1997, da Zapp blev afskaffet første gang, dannede utilfredse is-spisere en decideret fangruppe, som sendte både læserbreve og malede graffiti på hoveddøren hos Frisko.

Det var før Facebooks tid, men protesterne gjorde dog alligevel så stort indtryk på is-producenten, at Zapp senere vendte tilbage.

I dag er det tre år siden, man sidst kunne sætte tænderne i en Zapp, men nu har Facebook-folket altså talt - og isen er igen tilbage.

Det er kommunikationsbureauet Revolt, der har været både kreativt- og eksekverings-bureau på kampagnen.