Missionen er klar: Forbruget af iste i Danmark er blot en tredjedel end i resten af Europa og det skal der nu laves om på. Forbrugerne skal involveres, smage de nye produkter og så skal Lipton skille sig ud og gå forrest.

Og til at løfte den opgave har kæmpekoncernen Unilever, der ejer Lipton-brandet, valgt kommunikationsbureauet Revolt, der er specialiseret i content-marketing  og earned media.

- Vi ønsker ikke at sætte vores penge på traditionel reklame og gøre det samme som konkurrenterne, men derimod at involvere vores målgruppe i markedsføringen og give dem det gode produkt i hånden. Derfor er valget faldet på Revolt, siger Søren Bronér, der er Trade Marketing Manager hos Unilever.

Der lanceres tre produkter på det danske marked: Lipton Lemon, Lipton Peach og for første gang i Danmark: Lipton Ice Tea Sparkling - og ifølge Søren Bronér passer nyhederne perfekt til det danske marked og særligt den danske målgruppe:

- Vi tror på at danskerne vil sætte pris på et forfriskende og naturligt  alternativ til de koffeinholdige og kaloriefyldte drikke, så vi glæder os til at præsentere de lækre nyheder på en anderledes måde, der falder lige i tidens smag, siger han.

Revolt er et content-marketing bureau, der arbejder med tværmediel rådgivning og eksekvering inden for PR, sociale medier, event og community markedsføring.

Vesterbro-bureauet blev stiftet i 2008 som et modsvar til ”afbrydende reklame” og henvender sig til kunder, der ønsker et alternativ til bought media. I dag er Revolt bureau for brands som Ben & Jerry’s, Havana Club, Malaco, Frisko og Knorr i Danmark.