MediaCom har gjort mobilekspereten Peter Grumsen til Associeret Partner.

Han er måske bedst kendt fra sin tid i Balleby & Grumsen, hvor han var med til at kickstarte det mobile annoncemarked herhjemme.

Virksomheden blev senere solgt til det mobile annoncenetværk Adquota.

- Med Peter følger der nogle af de kreative og tekniske kompetencer, som jeg mener, at et mediebureau i stigende grad har brug for. I den seneste tid har vi i branchen set et stigende behov at kunne bistå vores kunder yderligere i krydsfeltet mellem det rådgivende og det udførende på en række digitale områder. Det er derfor et scoop for at få tilknyttet en profil som Peter Grumsen, lyder det fra MediaComs administrerende direktør Ulrik Falkner Thagesen i en pressemeddelelse.

Udbygning af kompetence området.

Peter Grumsen er ansat til at udbygge den mobile produktionskompetence, som kan hjælpe Mediacoms kunder med at producere mobilt indhold lokalt så vel som internationalt.

Det gøres nu i en tid hvor antallet af smartphones og tablets eksploderer.

- Med Peter får vi tilført en virkelig stærk mobilkompetence, som udover at rådgive vores kunder om, hvilke mobile områder de bør prioritere, især har sine styrker ved at kunne producere det mobile indhold. Vores kunder får nu meget lettere ved at producere mobile applikationer, da de nu kun behøver at have et kontaktpunkt til produktion af disse, siger Steffen Krabbenhøft, Head of Mobile EMEA hos Mediacom.

En anden årsag til at udbygge med en så stærk profil som Peter Grumsen er, at Steffen Krabbenhøft fornylig blev udnævnt til Head of Mobile i EMEA for MediaCom.

Det betyder i det daglige kontakt med over 35 mobile specialister i primært Europa samt en lang række globale leverandører.

Det betyder i praksis, at vi nu lokalt kan trække på stærke internationale ressourcer og en adgang til de absolut mest innovative og kreative leverandører fra hele kloden. Steffen Krabbenhøfts fokusområder ligger på fire hovedområder. Mobile Insight, Advertising, Marketing og Trends.