Adskillige analyser viser, at forbrugerne foretrækker dansk mælk, og derfor har det danske mejeribrugs brancheorganisation Mejeriforeningen og dens medlemmer besluttet at forsyne mælken med et ”Dansk Mælk”-mærke, så det vil være lettere for forbrugerne at handle i overensstemmelse med deres holdning.

Kampagnen, der skal fortælle om det nye initiativ og det nye mærke, gik i luften i weekenden, og det er Mensch, der står bag kommunikationen.

Selve ”Dansk Mælk”-mærket er imidlertid ikke Menschs værk. Det er kreeret af Zupa Recommended, som specifikt har været sat på denne del af opgaven.

Det nye mærke er i første omgang at finde på alle Arlas mælkekartoner, men alle øvrige danske mejerier forventes at følge trop i løbet af den kommende tid.

Mejeriforeningen er foreløbig ude i en større printkampagne, og det forventes, at den bliver fulgt op af øvrige aktiviteter i løbet af de næste måneder.

At Mensch er valgt giver mening, derhen at bureauet står bag Landbrug & Fødevarers omfattende imagekampagne.

Men det er ikke udtryk for at Mejeriforeningen er på vej væk fra Nørgård Mikkelsen, som man siden sidste år har haft et godt samarbejde med, blandt andet på skolemælk-kampagner, oplyser Lars Witt Jensen, der  er marketing manager i Mejeriforeningen.