I næste uge drager en del af medarbejderne i det københavnske bureau Designbolaget til varmere himmelstrøg for at skyde næste forårs imagekampagne for det danske modebrand Vero Moda.

Det sker i samarbejde med det britiske stilikon Poppy Delevingne, som bliver Vero Modas nye ansigt udadtil i 2013.

Hun er langtfra et ukendt ansigt i reklamesammenhæng, da hun bl.a. er brandambassadør for Chanel.

Designbolaget har udviklet nyt visuelt koncept til Poppy-kampagnerne, og Vero Moda har sat punktum for selskabets sidste imagekampagne med den tidligere hovedperson i Vero Moda-brandingen, Alexa Chung.

Designbureuaet fra København har tidligere lavet ”art direction”, som det jo hedder, for en række fashion brands som Won Hundred, Bruuns Bazaar, Stella Nova, Only og Bertoni.

Bureauet har til huse på indre Nørrebro, og det har specialiseret sig inden for mode, livsstil, kunst og kultur. Designbolaget har tidligere vundet adskillige priser for dets kreative arbejde i såvel ind-  som udland. Heriblandt blev det til en pris for arbejdet med ”Lookbook” for Won Hunders ved Creative Circle Awards i år.

Vero Moda er en dansk butikskæde med over 800 butikker på verdensplan, og mærket Vero Moda blev introduceret af ejeren – milliardkoncernen Bestseller – i 1988.