Den tidligere DBA-direktør Frank Ludvigsen er ny investor og partner i iværksættervirksomheden Bapoon.dk, der står bag en markedsføringsportal – målrettet frisører – af samme navn.

Ambitionen har fra begyndelsen været, at tjenesten skulle rulles ud på flere brancher. Det har vakt Frank Ludvigsens interesse, som ser et stort potentiale.

- Jeg har grundlæggende en stærk tro på forretningsideen, som i realiteten bygger på et simpelt behov. Dertil har en enorm tro og vilje hos de to stiftere af virksomheden overbevist mig om, at missionen nok skal lykkes, forklarer Frank Ludvigsen og fremhæver, at han imponeret over, hvor langt virksomheden allerede er kommet, trods dens korte levetid.

- Virksomheden hviler på et stort forretningsgrundlag, som er baseret på ”no cure – no pay”. Det er klart en fordel, at kunne tilbyde en service som ikke koster noget – i sær her i starten, hvor kendskabet til tjenesten er meget lav, men hvor det er vigtigt at få opbygget en kritisk masse. Derudover er konceptet er skalerbart. Det er både let at overføre til flere brancher og udvide til markeder uden for landets grænse, tilføjer han.

Siden Frank Ludvigsen førte Den Blå Avis til salg for 2,1 mia. kroner til amerikanske eBay og har forladt virksomheden, har han investeret i flere start-ups. Vi omtalte eksempelvis her på markedsforing.dk for et års tid siden, da han sammen med Karsten Ree gik ind eTilbudsavis.

Masser af veteraner

Nu gælder det så Bapoon.dk, som dog ikke bliver i partnerskab med sin gamle DBA-makker, men hvor han i stedet bliver partner med Jesper Bang Jørgensen, som er en af stifterne af hvidevarehandelen whiteaway.com.

Derudover består ejerkredsen af det århusianske udviklingshus Accedo samt de to stiftere Nicolai Dam Jensen, som har flere års erfaring med opstartsvirksomheder som metroXpress, EjendomsAvisen og Onlineguiden.dk samt Andreas Fabricius, som står bag jobformidlingsportalen Ungarbejde.dk.

Stifterne er naturligvis begejstrede at få deres nye investor med om bord.

- Frank har gjort et fantastisk arbejde i opbygningen af Den Blå Avis, og han er en af internettets ægte pionerer med lanceringen af dba.dk helt tilbage i 1995. Derfor ser vi frem til at kunne trække på hans store erfaring og netværk, lyder det fra selskabets adm. direktør, Nicolai Dam Jensen.

Frank Ludvigsen ser da også sin egen rolle som mere end blot en passiv investor, men forventer at træde til, hvor han kan bidrage med sin erfaring og netværk, selvom han ikke forventer at tage del i den daglige drift af virksomheden.

Udover at vække interesse hos investorerne, er Bapoon.dk desuden blevet udvalgt til at følge et accelerator-program via Nupark Accelerace Invest, hvis formål er at identificere og investere i virksomheder i Region Midtjylland, som vurderes at besidde et stort vækstpotentiale.

Du kan i nedenstående reklamefilm se, hvordan tjenesten virker: