Danske Bank vidste godt, at ”New Normal” ville skabe røre i andedammen. At være markedsleder i en økonomisk krise, hvor alle bebrejder alle, og til syvende og sidst den største bank, inviterer nærmest til tæsk.

Du sagde ved introduktionen, at du forventede at dele vandene med den nye kommunikation. Havde du forventet omfanget?

– Ja til at dele vandene, men nej til omfanget af kritikken, for nu at bruge dine ord, siger Camilla Dahl Hansen, Head of Corporate Branding i Danske Bank. ”Så vi har skabt opmærksomhed og debat med den nye kommunikation, men det har tydeligvis igangsat refleksioner og følelser omkring os som bank. Men vi får også meget positiv feedback på vores kampagne.”

Hvad gør I nu?

– Vi fastholder kommunikationen, men vi reagerer i den forstand, at vi speeder visse elementer op. En meget stor del af kritikken er gået på ”New Normal”, og det fortæller os, at vi hurtigere skal gøre den nye normal mere jordnær og tættere på vores kunder og derigennem introducerer vores nye standarder altså hvad er det, vi som bank rent faktisk tilbyder kunderne.

Ingen nye tiltag, kampagner eller platforme?

– Nej, det gør vi ikke. Vi tror på, at vi er på rette vej, og vi ved godt, at ny og måske provokerende kommunikation tager tid, før det bundfældes. Nu skal vi vise, at vi har noget på hjertet, noget kunderne får gavn af. Den del af strategien fremskynder vi, slutter Camilla Dahl Hansen.