Under ledelse af reklamebureauet &Co’s kreative direktør Thomas Hoffmann har juryen ved dette års udgave af Nordjyllands svar på Cannes Lions - ”Årets Brøl” - fundet 50 arbejder værdige til at komme på shortlisten.

De indsendte bidrag - 150 i alt - kommer også denne gang fra en blanding af reklamebureauer, selvstændige kreative, producenter, annoncører, og det absolut største antal nomineringer snupper de to store, nordjyske bureauer SHRPA og Clienti.

SHRPA står således for ikke færre end 18 shortlister, mens Clienti tager sig af de 10.

De øvrige nomineringer fordeler sig mellem blandt andre Form Agenda og Det nye sort, der var blandt finalisterne i 2013 - og Huge Lawn Miracle Apps, Særpræg, Public Image, leogriffin.dk og Louise Dybbro, der alle er med for første gang.

Bidragene fordeler sig pænt over de i alt 20 kategorier, dog med en overvægt i Kampagnekoncept B2C, Unikt Kampagneelement og Reklamefotografi. Kun én kategori - Radio - er blevet nedlagt, fordi antallet af bidrag var for beskedent.

Priserne uddeles til vinderne i forbindelse med den afsluttende Årets Brøl-fest i Nordkraft i Aalborg fredag den 29. august 2014.

Alle de nominerede kan ses her.