Nu rykker mobilen

06. jun 14 PR & Kommunikation Skrevet af Christian W. Larsen
0

Eksperter har råbt det igen og igen: ”Ulven kommer.” Men nu hævder Widespace, at 2014 rent faktisk bliver gennembrudsåret for den mobile markedsføring. Mobile adspend vil spise op mod 15 pct. af budgetterne i år, mener Widespace og Mindshare.

Relaterede artikler

Vi bruger mobilen cirka 150 gange om dagen. Vi har den stort set mere med os, end kæresten og børnene. Ydermere har op mod 70 pct. af os en smartphone.

Derfor er det logisk, at eksperter igen og igen postulerer, at mobil markedsføring er lige om hjørnet, at mobil annoncering for alvor slår igennem som en selvstændig disciplin. Men indtil videre (op til 2013) har disciplinen lignet legetøj.

– Det er rigtigt, at marketing-kronerne er gået til andre kanaler, men nu vender strømmen. Alene i år er spend på mobil annoncering tredoblet i forhold til sidste år, siger Morten Dahl, landechef for Widespace Danmark.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.

300x250_Article2

Sider