”Det behøver ikke være svært”, lyder budskabet i en række nye reklamefilm fra TDC-ejede Telmore.

Det er også overskriften på Telmores nye kommunikationsplatform, der sammen med kampagnen, som går i luften i dag, skal sætte fokus på selskabets med egne ord ”unikke position i telebranchen”.

Filmene involverer rigtige Telmore-medarbejdere og skildrer kundeservice-episoder fra det virkelige liv.

De forskellige episoder suppleres med optagelser af en række af selskabets medarbejdere, der indspiller deres egne informationsvideoer til kunderne. Det sker i et ny-opført studie hos Telmore selv.

Ideen er, at der hele tiden kan komme nye videoer til – ringer mange kunder fx ind om et bestemt problem, kan medarbejderne vælge at adressere det i en video.

- Vi har hele tiden været afklarede med, at vi ikke ønskede at konstruere en reklame-virkelighed. Kommunikationsplatformen tager derfor udgangspunkt i os selv, og det vi kan. Vi har en ægte kundepassion, og det mener vi faktisk, er et relevant budskab i en telebranche, hvor forbrugertilliden er på højde med brugtvognsforhandlere, siger Dorte Tandrup, marketingchef i Telmore.

Kampagnen er udviklet i samarbejde med Zupa Recommended, og kreativ direktør og partner Jesper Thomsen, siger:

- Trangen til at udfordre og tænke anderledes er en del af Telmores DNA, og det afspejler kampagnen i både stil og indhold. Derudover har det været vigtigt for os at vise, at medarbejdernes engagement er ægte. Det får vi demonstreret med optagelserne fra det grønne Telmore-studie, hvor de får lov at udfolde sig på deres egne præmisser.

Zupa Recommended vandt Telmore som kunde efter en bureaukonkurrence i efteråret og overtog dermed teleselskabets reklamebudget fra Robert/Boisen & Like-minded, som stod bag det tidligere ”direktør-univers”.

Over artiklen kan du se en af de nye image-film - og her et eksempel på medarbejdernes egne informationsvideoer.