Den 34-årige Jeppe Schyth Olsen har hidtil stået i spidsen for Middelfart Sparekasses kommunikation og marketing, men nu rykker han over i mediebranchen, idet han er ansat som ny marketing- og kommunikationschef på Morgenavisen Jyllands-Posten. Det oplyser avisen selv i dag.

Den tidligere mand på posten, Karsten Jeppesen, gik tidligere på året til Skoringen. Han havde “kun” titel af marketingchef, så i forbindelse med ny-ansættelsen har avisen altså valgt at opgradere stillingen.

- Vi har ønsket at styrke Jyllands-Postens kernefortælling om at være en stærk og moderne medievirksomhed, der med fokus på en sund forretningsmodel hele tiden udvikler kvalitetsjournalistik. Det kræver et øget kommunikationsfokus, og det har resulteret i en ny stillingsbeskrivelse som marketing- og kommunikationschef. På Jyllands-Posten ønsker vi fremadrettet at arbejde integreret med kommunikation og marketing – både på strategisk og taktisk niveau, siger bladdirektør Claus Hovge Andersen til avisen.

Jeppe Schyth Andersen har hos Middelfart Sparekasse arbejdet med en lang række siscipliner inden for både kommunikations- og marketingfaget, og han har blandt andet været med til at sikre sparekassen en høj kundetilfredshed. Både i 2008 og i 2011 blev sparekassen kåret som den bank i landet, der kunne prale af den højst oplevede kundetilfredshed.

Ifølge Jyllands-Posten skal Jeppe Schyth Olsen blandt andet øge avisens fokus på online markedsføring, sociale medier og markedsføring af digitale produkter.