Ved det seneste EM i herrehåndbold i Serbien løb Mikkel Hansen og Co med guldmedaljerne, og lige nu er d’herrer i fuld gang med at varme op til VM, som starter på lørdag i Spanien.

Ligeledes er håndboldherrernes hovedsponsor klar til at give sponsor-aktiviteterne en ekstra skalle.

Til Børsen i dag fortæller Totalkredits marketingchef Ole Lund fx, at man via Facebook indbyder danskerne til at komme til Billund Lufthavn i morgen, torsdag, og sende håndbolddrengene godt afsted.

Og så er der fokus på Totalkredits Facebook-side for håndboldherrerne, som er lavet i samarbejde med Dansk Håndbold Forbund. Siden har i dag 70.000 fans, hvoraf hele 30-40 procent er aktive.

I tilgift er kreeret en app med navnet Playmaker sammen med TV 2, hvor man kan dyste om, hvordan de enkelte kampe ender.

Og endelig er der lavet to nye reklamefilm, som Totalkredits bureau TBWA står bag.

Realkreditinstituttet vil ikke oplyse, hvad aktiviteterne har kostet, men til Børsen siger Ole Lund, at der er tale om et etcifret millionbeløb, og at det ”udgør langt den største del af marketingbudgettet for i år.”

Wilbek og Eggert taler boliglån

Håndboldsponsoratet har givet Totalkredit et særdeles højt kendskab til deres brand. Nu er næste skridt i strategien, at kendskabet skal kvalificeres yderligere. Og det skal blandt andet de to nye reklamefilm hjælp med. Begge filmene fokuserer på Totalkredit som den trygge og lokalt forankrede måde at finansiere sin bolig på.

En af filmene er faktisk et hyggeligt ”remake” af en tidligere Totalkredit-reklame – men denne gang med Ulrik Wilbek og Anders Eggert i hovedrollerne. Ideen er, ifølge Ole Lund, at genkendelsens glæde skal skabe stærkere kobling mellem landsholdet og produktet.

- Vi er rigtig glade for, at vi måtte trække på Ulrik og spillerne i forbindelse med vores reklamefilm. Det har fra starten været vigtigt for os, at vi kunne skabe et samarbejde, der blev mere end et logo på trøjen. På denne måde har reklamefilmene været gode til at få landsholdet koblet tættere til vores produkt på en hyggelig og kvalificeret måde, siger han.

Bureauet bag reklamefilmene er TBWA, som også har taget del i udviklingen af Facebook.

Du kan se den "nye" film i toppen af denne artikel, og den gamle herunder.