Peter Bjørn Eriksen og Peter Jahn er trådt ind i det nye år som selvstændige konsulenter. Det ikke overraskende navn er JAHN/BJØRN, og de to kontaktdirektører forlod Nørgård Mikkelsen i god ro og orden med udgangen af 2013.

Etableringen af konsulentvirksomheden bunder i erfaringen med, at mange virksomheder har et behov for helhedsorienteret rådgivning indenfor strategi og forretningsudvikling.

– Mange virksomheder arbejder i afdelings-siloer, når de arbejder med forretningsudvikling, og når de får hjælp af en konsulentvirksomhed eller et reklamebureau, kobler de endnu en silo på. Lidt fortegnet, men tendensen er der, pointerer Peter Jahn

Hvad er det så, I vil tilbyde til markedet?

– Vores mål er, at hjælpe ambitiøse virksomheder med at udnytte deres potentiale, fortæller Peter Bjørn Eriksen.

– Vi opererer på en helhedsorienteret strategisk rådgivningsplatform i spændingsfeltet mellem kundernes behov, virksomhedens value-proposition og virksomhedens evne til at få den interne værdikæde til at understøtte konkurrencekraften, forsætter han.

Kan I være lidt mere præcis?

– Vi har udviklet og afprøvet en metode, der sikrer unik kundeindsigt om de kunder, virksomheden skal vokse med. Vi bruger kundeindsigten som løftestang til udviklingen af strategi og indsatsplaner og arbejder både kreativt og struktureret i udviklingsprocessen – altid i tæt samarbejde med vores kunder.

– Vi kommer typisk ind på banen før fx reklamebureauer, og arbejder tæt sammen med kunderne om implementering og opfølgning på indsatserne, slutter Peter Jahn.

Peter Bjørn Eriksen kommer fra en succesfuld karriere hos Rockwool og Lindab før skiftet til Nørgård Mikkelsen.

Peter Jahn har i mere end 20 år arbejdet hos Carlsberg, Egmont og L’Oreal og senere som management konsulent for en række succesfulde virksomheder.

Læs mere her