Pernod-Ricard har valgt Patchwork til at stå for den overordnede digitale strategi, og spiritusproducenten satser stort på sociale medier i 2013.

Første kampagne bliver for Malibu Rum, som med Facebook-kampagnen ”Maliboost my party” skal sikre Malibu en plads som privatfestens midtpunkt.

- Vi pegede netop på Patchwork på grund af deres erfaring med lignende forbrugerkampagner på Facebook, fortæller Rai Fierro, senior brand manager fra Pernod-Ricard.

Kampagnen, som kommer til at køre i både Danmark og Sverige over en 10 måneders periode, går i al sin enkelhed ud på, at Facebook-fans ansøger om at få deres privatfester ”maliboosted”. Hver måned finder man således en vinder, som får lov til at vælge merchandise ud fra et udvalg af forskelligt festtilbehør fra en særlig ”webshop”.

Et Malibu-team leverer herefter al merchandise til vinderen, som kan være alt fra cocktail-tilbehør og en privat DJ-session til typiske sommerprodukter som bikinier, solhatte, sololie og klip-klappere.

- ”Maliboost my party” henvender sig til den mest festglade del af vores målgruppe, og hele ideen bygger på at skabe en fornemmelse af sommer - når som helst og hvor som helst. At kampagnen lanceres samtidig med at det bliver vinter i norden, forstærker bare konceptet, konstaterer Rai Fierro.

- Malibu-brandet er forbundet med sommer og fest. Derfor er tanken bag kampagnen at udnytte det fokus og forstærke det yderligere. Målet er at gennemføre flere lignende kampagner fremover, lyder fra det fra direktøren for Patchwork i Sverige Emma Blom, som glæder sig over, at Patchwork også skal arbejde med Pernod-Ricards brands i Sverige.

- Vi arbejder allerede med flere af Pernod-Ricards brands i Danmark. Derfor glæder vi os over, at vi også får mulighed for arbejde med dem i Sverige, fortæller hun.

Følg med Malibus Facebook-kampagne her.