Cykelsporten har herhjemme og globalt skabt en større interesse på både elite- og motionsplan.

Cykling rummer et stort kommercielt potentiale, som Mercedes-Benz får mulighed for at udnytte gennem et nyt partnerskab med Riis Seier Project og deres cykelhold Team VéloCONCEPT.

– Vi er utrolig glade for at have indgået samarbejde med Riis Seier Project, hvor vi går aktivt ind i cykelsporten, siger Signe Christiani, marketingchef hos Mercedes-Benz personbiler i Danmark.

– Stadig flere danskere trækker i cykeltøjet og cykler ud på landevejene, hvor frihed og livskvalitet er i centrum. Det er følelser og oplevelser, som vi også ønsker at give vores kunder – og det kan vi gennem partnerskabet.

Forhandlernetværket aktiveres

Den tyske bilgigant bliver officiel leverandør af biler til Team VeloCONCÈPTs Continental herrehold og World Tour kvindehold. Dertil bliver Mercedes-Benz også en aktiv del af Riis Seier Business Club, som er Danmarks største cykelnetværk. 

– Innovation er en integreret del af vores DNA. Derfor forsøger vi også at tænke anderledes i vores markedsføring, fortsætter Signe Christiani. 

– Gennem Riis Seier Business Club får vi en unik mulighed for at aktivere vores forhandlernetværk og møde kunder på en uformel måde udenfor de traditionelle mediekanaler og styrke relationerne gennem cyklingen. 

Fælles værdier er fundament 

Samarbejdet mellem Mercedes-Benz og Riis Seier Project bygger på ”fælles værdier, hvor kvalitet, passion og innovation er i centrum”, lyder vurderingen fra partnerne.

Samarbejdet rummer både et internationalt perspektiv og lokal forankring, og derfor er det et godt eksempel på, hvordan virksomheder sammen kan nytænke de klassiske sponsorater.

– Partnerskabet mellem Riis Seier Project og Mercedes-Benz Danmark er baseret på et fælles værdimatch og stærkt fundament, hvor cykling og business kombineres. Det gør, at der er rig mulighed for, at de to partnere sammen kan udvikle innovative koncepter og events, som understøtter forretningen og skaber ROI på bundlinjen, forklarer Thomas Badura, CEO hos SponsorPeople, der er kommerciel sparringspartner til Riis Seier Project og har været med til at udvikle og indgå partnerskabet med Mercedes-Benz.

Bejler også til kvinderne

For Mercedes åbner partnerskabet med Riis Seier Project også en mulighed for, at de kan styrke deres position overfor kvinderne. Dansk kvindecykling oplever nemlig stadig større popularitet og har leveret stærke sportslige resultater det seneste år.

– Gennem partnerskabet med Team VéloCONCEPTS kvindelige World Tour hold, som har nogle af de bedste danske og internationale kvindelige ryttere på holdet, får vi en god eksponering.

– Samtidig kan vi gennem unikke events opbygge relationer til de cykelinteresserede og købestærke kvinder, hvor passion og livskvalitet er i centrum, slutter Signe Christiani.

Startskuddet til det kommercielle partnerskab blev skudt i gang under DM i Grindsted i juni måned, hvor Team VéloCONCEPTs Camilla Møllebro blev dansk mester.