Det bliver fremover kommunikationsbureauet Morsing, der skal hjælpe med at udvikle og udbrede kendskabet til et af Europas bedst kendte smoothie- og juice-brands, Innocent, blandt de danske forbrugere.

Valget faldt på bureauet på Østerbro efter en grundig udvælgelsesproces.

- Morsing forstår vores måde at tænke på, og hvordan vi vil gå til markedet. Deres ideer er ambitiøse, og de ser nogle muligheder i videreudviklingen af vores brand, som vi synes er enormt interessante, siger marketing manager Anne del Socorro Jensen, fra Innocent.

Innocent har været på de danske supermarkedshylder siden 2006 og sidder ifølge en pressemeddelelse på over halvdelen af smoothie-markedet i Danmark.

Innocent har ikke tidligere samarbejdet med et kommunikationsbureau i Danmark, og Morsing bliver således de første til at arbejde med brandet på det danske marked.

- Innocent er et spændende brand at arbejde med, fordi det er så værdibåret og i forvejen nyder meget stor kundeloyalitet hos de danske forbrugere. Samtidig ser vi mange muligheder for Innocent i det danske marked, som endnu er uudnyttede, og det arbejde glæder vi os nu til at tage fat på, så vi kan være med til at styrke brandet herhjemme, siger administrerende direktør Finn Morsing, Morsing.

- Vi havde et godt udgangspunkt med vores erfaring fra brands som Smirnoff, Baileys og Captain Morgan. Vi kender med andre ord de udfordringer, der er forbundet med at få skabt den rette synlighed på et marked, hvor alle kæmper om opmærksomhed, slutter Finn Morsing.

Innocents produkter sælges i 14 lande heriblandt England, Irland, Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland, Sverige og Danmark.