Danmark har massevis af dygtige små og mellemstore virksomheder (SMV’er), der mangler synlighed og succes i deres salg. 

Danmarks Statistik opgør tallet til ca. 212.000, og de står for 56,9 pct. af den samlede omsætning i Danmark. Alle disse virksomheder har gode historier at fortælle. De fleste ved det bare ikke selv. 
PR-og kommunikationsbureauet Grønbech ApS i Dragør har specialiseret sig i at skabe synlighed for disse små og mellemstore virksomheder, og det har vist sig at være et succesfuldt fokus for forretningen.

Bureauets eget bruttoresultat steg 20 procent fra 2016 til 2017. Og det i en periode, hvor en analyse fra Public Relations Branchen og Dansk Erhverv viser, at PR-branchen som helhed havde 4 procents tilbagegang. 

Grønbechs vækst er lønsom, og overskuddet er steget mere end 40 procent fra 2016 til 2017. En fremgang der bunder i, at Grønbech ved, hvor der skal sættes ind for at opnå synlighed for små og mellemstore virksomheder.

Du skal være synlig for at få succes

– Rigtig mange af Danmarks små og mellemstore virksomheder har potentiale til at blive endnu mere synlige og succesfulde, siger Susanne Lindø Grønbech, bureauets ene ejer og direktør. 

– Det potentiale vil vi gerne være med til at udfolde ved at løfte virksomhederne ud i lyset med professionel PR og kommunikation, der er til at betale.

Hun fortsætter:

– For SMV’erne handler det om de vedvarende ting som tilstedeværelse online, udvalgte PR-aktiviteter og gode webnyheder. Meget mere skal der sjældent til. Vi fokuserer på de aktiviteter og gode historier, der øger kundernes salg. Vi laver kommunikation i praksis, som skaber synlighed og flytter forretningen.

Gode historier skaber gode resultater

Grønbech beskæftiger otte medarbejdere og arbejder inden for feltet PR, online kommunikation og markedsføring. 

Bureauet hjælper allerede mere end 60 virksomheder med synlighed ved at fortælle de gode historier for virksomheder inden for byggeri, ejendomme, finans, IT, velfærdsteknologi, social økonomi, underholdning og uddannelse. 
Grønbech får primært sine egne nye kunder på anbefaling fra andre tilfredse kunder, og første kvartal af 2018 har givet rekordmange nye kunder. 

Bureauet ejes og drives af Susanne og hendes mand Karl Erik Grønbech, der samtidig er økonomichef med mange års erfaring fra detail, engroshandel og som selvstændig. Susanne Lindø Grønbech har tidligere været kommunikationschef hos ejendomsselskabet Keops, i entreprenørvirksomheden Per Aarsleff, olieselskabet OK og kraftværksselskabet Midtkraft.

Nøgletal

Grønbech ApS

  • Mio. kroner.                      2017/ 2016/ 2015
  • Dækningsbidrag:               3,0/ 2,4/ 1,9
  • Årets resultat:                    0,4/ 0,3/ 0,2