Social Media Week: De fleste marketingprofessionelle i virksomheder landet over har for længst fået øjnene op for mulighederne i Social Media-kommunikation.

Men hvad med alle de virksomheder, der primært agerer i en B2B-verden, hvor de sociale mediers værdi umiddelbart kan være svær at få øje på?

Det er nu ikke så svært, lyder det fra Steven Singh, der er CEO og stifter af Inspirio, og har stået i spidsen for en såkaldt ”social business change” i B2B-virksomheden Novozymes.

- Virksomheder med et B2B-fokus skal som udgangspunkt blot målrette deres Social Media-strategi til de rigtige mennesker i stedet for alle mennesker, forklarer han bl.a. i nedenstående video. 

Et andet interessant indlæg ved Social Media Week kom fra it-giganten Dell, som har udviklet et massivt overvågningssystem, der løbende monitorerer al debat og dialog om Dell på alverdens sociale medier som eksempelvis Facebook, Twitter, LinkedIn og blogs.

Desuden har 15.000 ud af Dells i alt 110.000 ansatte verden over været igennem et uddannelsesforløb i brugen af sociale medier.

Goril Mathisen, Social Media Ground Control hos Dell, giver i nedenstående indslag et indblik i, hvordan selskabet bruger de sociale medier og værdisætter den intense overvågning.

Og apropos overvågning og sociale medier, så lød der også en noget anderledes og mere kritisk røst ved Social Media Week i går.

Den kom fra Pernille Tranberg, der bl.a. er forfatter til en bog om ”Digitalt Selvforsvar”, og hendes pointe er, at vi ikke skal glemme, at alt det, vi foretager os på nettet, omdannes til et-taller og nuller, og hun er mildest talt skeptisk over for virksomheders brug af disse data om os som internetbrugere og som mennesker.

I indslaget giver hun gode råd om, hvordan man kan slippe under radaren.

Social Media Week kører hele denne uge med arrangmenter fordelt over hele København.