SodaStream, som for nylig havnede i stridigheder med bl.a. Coca Cola om en reklamefilm, har netop investeret i annonceplads under finalen i amerikansk fodbold, ”The Super Bowl”, der løber af stablen søndag den 3. februar 2013.

Aftalen betyder konkret, at en helt ny SodaStream-reklame vil blive vist i løbet af kampens fjerde quarter.

- Vi mener selv, vi har et stærkt budskab om, at der findes et alternativ til den gængse måde at drikke soda- og danskvand på, som både er sjovere, billigere og mere miljørigtig. Og det budskab vil vi gerne dele med så mange som overhovedet muligt. Derfor giver det rigtig god mening at vælge verdens største tv-begivenhed som affyringsrampe, siger Tanja Larsen, landechef for SodaStream i Danmark.

Ifølge analysevirksomheden Nielsen’, så tiltrak den seneste udgave af Super Bowl i februar 2012 over 111 millioner tv-seere verden over. Og da var det syvende gang i træk, at antallet af tv-seere til den enorme begivenhed var steget.

Reklameslagsmål fortsætter

Den reklamefilm, som Sodastream vil vise ved Super Bowl 2013, er endnu ikke færdigproduceret, men den med stor sandsynlighed bliver det en ny version af den reklamefilm, der som nævnt for nylig har tiltrukket sig stor opmærksomhed.

I Storbritannien har SodaStream således fået forbud mod at vise filmen, idet organisationen Clear Cast (en institution ejet af seks britiske tv-stationer, som har til opgave at forhåndsgodkende reklamefilm), mener at reklamen ”nedgør” den etablerede soda- og læskedriksindustri.

Filmen, der kan ses i bunden af artiklen, er skabt af en af den internationale reklameverdens helt store stjerner, nemlig Alex Bogusky, der er grundlægger og tidligere partner i reklamebureauet Crispin Porter + Bogusky.

Se – eller gense – den ”kontroversielle” reklamefilm her.