Deleøkonomiske tjenester har det med også at dele vandene, men det rokker ikke ved, at tjenester som AirBnb, GoMore og andre vinder større og større indpas, både internationalt og nationalt.

Også herhjemme dukker flere og flere deletjenester op, og en af dem, der på rekordtid har formået at etablere sig herhjemme, er Happy Helper.

Virksomheden melder om tocifrede vækstrater måned for måned, og nu skal Help PR være med til at sikre den videre vækst.

- Flere og flere traditionelle brancher udfordres og tranformeres i disse dage. De tjenester og løsninger, som formår at gøre tingene på en smartere måde for kunden, vil altid vinde på den lange bane. Det er Happy Helper et godt eksempel på, og det er i virkeligheden nok meget sundt med en ny spiller på rengøringsmarkedet, som i årtier har drevet forretning på samme måde, siger Mikkel Luplau Schmidt, der er seniorkonsulent hos Help PR.

Mikkel Luplau Schmidt uddyber:

- Happy Helper er en af de mest spændende digitale aktører herhjemme. Vi er derfor glade for, at vi kan hjælpe med at bygge den gode historie – både om virksomheden og om, hvordan onlineplatformen gør livet lettere for danskerne i en travl hverdag.  

No bullshit-attitude

Og Adam Sebastian Sheikh Hjorth, medstifter af Happy Helper, er glad for samarbejdet:

- Vi kan godt lide Helps no bullshit-attitude: Kompetent rådgivning og hurtig eksekvering. Der er altid blik for slutproduktet og resultatet, og vi slipper for de høje timeberegninger, som ellers er udbredt hos PR-bureauer, siger han, der sammen med Dennis Forchhammer og Jesper Brok-Jørgensen står bag den deleøkonomiske service.

I øjeblikket får virksomheden flere end 500 nye kunder om måneden, men hvis væksten skal fortsætte, spiller markedsføring og PR en vigtig rolle, mener Adam Sebastian Sheikh Hjorth:

- Jeg tror, vi vækster så meget, fordi vi har fundet et hul i markedet og ramt den rigtige pris, men det er klart, at vi skal bygge ovenpå vores gode start med et stærkt brand. Og her er vi trygge ved at have Help PR med på holdet.