Copha Watches. Har du nogensinde hørt om det?

Nej, måske ikke, men nu har den relativt ukendte danske ur-producent, som har hovedkontor på Østerbro i København, allieret sig med et reklamebureau, der skal ændre dette.

I slutningen af sidste år traf Copha Watches således en beslutning om at markedsføre sig på en anderledes måde end tidligere, hvilket har ført til en serie iøjnefaldende printannoncer med mænd i hovedrollerne, som indrykkes i forbindelse med, at Copha lancerer et nyt pay-off: ”Whatever makes you tick”.

Bureauet bag Copha Watches nye pay-off og univers er den danske afdeling af reklamebureauet TBWA.

- Vi har forsøgt at skabe en kampagne af international standard som både har fashion, coolness og humor som omdrejningspunkt. En svær balancegang, men resultatet er blevet rigtig fedt, lyder det fra projektleder Jonas Gissel fra TBWA.  

Han bakkes op af Rolf Eriksen, der er CEO hos Copha Watches.

- Med et begrænset budget som vores er det altid svært at få tingene til at blive, som man gerne vil have dem. Men jeg synes, at TBWA har løst opgaven sindssygt flot. For at få budgettet til at række har de bl.a. også trukket på fotograf Magnus Ekstrøm, som virkelig har leveret, trods det beskedne budget. Jeg valgte lidt alternativt at give bureauet stort set frie hænder i den kreative proces, og det har betydet, at jeg har fået noget, som ligger langt ud over, hvad jeg på nogen måde havde forestillet mig, siger han.

Annoncerne bliver først og fremmest indrykket i Euroman.

Du kan læse mere om kampagnen på Facebook, hvor du også kan se to af printannoncerne i serien.