For et år siden gik Krak i luften med en omfattende kampagne, ”Jagten”, hvor en af Danmarks vel nok mest kendte stand up-komikere, tv- og radioværter, skuespillere med meget mere, Casper Christensen, spillede den altoverskyggende hovedrolle.

Siden har Casper Christensen også optrådt i TDC-reklamer i forbindelse med selskabets ”Mit TDC”-univers, og nu byder samarbejdet mellem teleselskabet og komikeren på endnu en kampagnesatsning.

TDC og Casper Christensen har således indledt jagten på ”Danmarks næstsjoveste menneske” i en kampagne, hvor det sociale medie Facebook er omdrejningspunktet.

Danskere opfordres til at lægge små sketches, kunster, gøgl, jokes eller andre morsomheder op på kampagnens Facebook-side, hvor Casper Christensen løbende vil kommentere på indholdet.

I slutningen af november kårer komikeren på baggrund af bidragene ”Danmarks næstsjoveste menneske”

Dermed er der naturligvis også tale om en markant ”branding” af Casper Christensen, da det ligger mellem linjerne, at han må være Danmarks sjoveste menneske.

Men hvad får TDC ud af det?

- Det handler bl.a. om at repositionere vores brand ved at skabe noget spændende indhold, så vi kan aktivere danskerne. I dag handler god markedsføring for et brand som vores også om at gøre sig attraktiv gennem det indhold, man eksempelvis poster på Facebook og andre sociale medier, siger TDC Privats marketingdirektør Camilla Ramby.

I denne sammenhæng handler det om at få TDC-brandet præsenteret for danskerne, uden det nødvendigvis skal handle om slagtilbud på mobilabonnementer, telefoner eller TV-pakker, fortæller Camilla Ramby.

- Jeg er sikker på, at vi gennem denne aktivitet, hvor omdrejningspunktet er det indhold, der bliver produceret af danskere og lagt op på siden, får skabt en tættere dialog bredt i befolkningen, og jeg håber, at vi på denne måde i højere grad får forbundet TDC-brandet med begreber som innovativ og moderne, siger hun. 

Camilla Ramby betegner den nye Facebook-kampagne som lidt af en satsning, da TDC ikke har bevæget sig i den retning kampagnemæssigt tidligere.

- Det er noget andet end den mere traditionelle tilgang, hvor man køber plads i visse kanaler og stort set ved – eller har en meget klar forventning om – hvad resultatet bliver. Det betyder ikke, at vi ikke har sat KPI’er op for kampagnen. Med aktiviteten ønsker vi at komme i dialog med nogle personer, vi ikke får fat i gennem traditionelle medier. Målet er at styrke vores brand og det er det, vi måler på, siger hun.

Facebook-kampagnen bakkes op af bannerannoncer, og der er også indledt et samarbejde med Ekstra Bladet. Kampagnen er udviklet i samarbejde mellem TDC, Casper Christensen og hans firma Douglas Entertainment samt reklamebureauet PeopleGroup og Wibroe, Duckert & Partners.

Du kan besøge kampagnesiden her, og se Casper Christensens introfilm i toppen af artiklen.