Convenience buldrer frem. Inden for mad og inden for drikkevarer, altså på-forhånd-blandede-læskedrikke-med-sprut. Bacardi Breezer og Smirnoff Ice er de to store gorillaer i et marked, Royal Unibrew nu vil arbejde sig endnu mere ind i.

Det gør Unibrew nu i forvejen, idet bryggerigruppens blanding af vodka og danskvand med blåbær- og citrussmag, Skinny B*tch, allerede ligger på over 10% af RTD-markedet (Ready to Drink, red.). Og nu skal Dirty Passion, vodka med passionssodavand og koffein, fortsætte den fremgang.

Det er bureauet Montdor, der er hyret til at eksekvere opgaven, hvor de unge tænder på kommunikation med associationer a la ”sex” og ”party uartig”.

Royal Unibrew og Montdor er fuldstændig på det rene med, at de sigter efter ”de ikke helt uskyldige,” når payoff’et hedder ”Not for the Innocent.”

– Det er jo meningen, siger Laust Pedersson, kreativ direktør hos Montdor. ”Vi er bevidste om spillet med den lille, hvide løgn, der er okay, så længe du krydser fingrene. Smil og humor er med, når vi fester.”

Og brand manager for Tempt hos Royal Unibrew Christian Lund-Martorell står helt på mål for den nye, frække kommunikations-platform:

– Hvor Tempt tidligere blev bygget op via mystikken, går vi mere direkte til de unge denne gang. Dirty Passion siger jo direkte, at nu skal der festes igennem. Jeg er sikker på, at Tempt vil erobre mere af RTD-markedet i 2013.

Og det skal de fordi?

– Cider-markedet falder, mens andre kategorier vokser, herunder RTD-markedet. Jeg tror, at indtagelsen af drikke med alkohol er nogenlunde konstant, men tallene viser jo, at forbruget flytter sig inden for kategorierne. De unge vil rigtig gerne involvere sig med den rigtige RTD-drik, og den trend forfølger vi naturligvis, slutter Christian Lund-Martorell.

Montdor har overtaget Tempt-brandet efter DDB, der dog fortsat løfter kreative og strategiske opgaver for Royal Unibrew.