TV 2 har fundet en ny person til at stå i spidsen for TV 2|Marketing fra den 1. april. Valget er faldet på Morten Kjær Petersen, som fremover får ansvaret for mediekæmpens samlede markedsføringsaktiviteter

Han kommer fra en stilling som kommunikations- og fundraisingchef i Red Barnet, hvor han bl.a. stod i spidsen for organisationens kampagner, marketing og brandarbejde.

43-årige Morten Kjær Petersen har derudover en lang karriere bag sig hos TV 2’s ”ærkerival” DR. Både som eventchef og redaktionschef på P3, chef for DR Markedsføring Radio, redaktør på ”Aftenshowet” og chefredaktør på P3, P4 og Radioavisen.

- Når man først én gang har været i et mediehus, bider stemningen og pulsen sig fast, så jeg har savnet branchen. Og jeg kan se på TV 2's kanaler, platforme og markedsføringsprodukter, at jeg skal arbejde sammen med nogle dygtige mennesker, så jeg glæder mig meget til at gå om bord i mit nye job, siger Morten Kjær Petersen.

Ingen ny CMO?

TV 2|Marketing har ansvar for markedsføring af alle TV 2's kanaler og platforme.

Afdelingen står bag brandkampagner og producerer programtrailere, hvoraf flere har vundet internationale priser. Morten Kjær Petersen skal stå i spidsen for den kreative og strategiske udvikling af al on-air markedsføring, husets øvrige marketingtiltag og have ansvar for TV 2's aktiviteter på sociale medier.

- Morten har en særlig god og snusfornuftig fornemmelse for marketing og brand, og jeg er sikker på, at han kan bidrage med både viden og kreativitet i arbejdet med at markedsføre vores mange forskelligartede brands. Samtidig har han en omgængelighed og en humor, der vil gøre ham til en rigtig god TV 2-chef, siger programdirektør, Palle Strøm.

Morten Kjær Petersen overtager marketingchefjobbet fra Louise Agger Nexø, der har stået i spidsen for indsatsen, siden marketingdirektør Dorte Helene Dam forlod sin stilling omtrent midtvejs i 2012.

Louise Agger Nexø vender nu tilbage til sit gamle job som souschef i TV 2|Marketing, oplyser TV 2.