I konkurrence med 50 andre bureauer i Norden er community marketingbureauet Very valgt som ét ud af fem bureauer, der skal sætte en række fremtrædende brands fra fødevaregiganten Mondelez International – tidligere Kraft Foods – på det nordiske landkort.

Kontrakten løber indtil videre i tre år, og Very skal stå for at implementere en ny digital brandstrategi på tværs af Norden for Stimorol og V6 - samt lancere det nye brand Twist til yngre, medievante målgrupper.

- En af de store udfordringer i kategorien er at blive ved med at være et relevant brand for forbrugerne. Jeg er overbevist om, at vi er valgt som samarbejdspartner, fordi vi har vist, at vi kan skabe denne relevans fremfor blot at beherske de forskellige platforme. Vi har desuden et stærkt nordisk set-up, så vi har store forventninger til samarbejdet, siger ejer af Very, Thomas Bjerg.

Verys succes i Norden for blandt andet burn Energy, glacéau vitaminwater og Somersby samt en unik forretningsmodel har ligget til grund for, at Kraft Foods netop valgte Very, som et af de digitale lead-bureauer i Norden.

Bureauets kernekompetencer inden for community marketing skaber kobling mellem on- og offline-aktiviteter og positionerer brands i relevante communities. I stedet for den traditionelle kampagnetilgang fokuserer Very på løsninger, der har til formål at sikre troværdigheden over for målgrupperne i de kulturer, som brands gerne vil associeres med.

- Vi er meget beærede over at blive valgt af så stor en kunde som Mondelez International, det tidligere Kraft Foods. Ikke mindst på baggrund af vores utraditionelle tilgang til markedet, hvor vi organisatorisk og metodisk har bevist, at vores strategi giver resultater på bundlinjen. Vi har bevist, at vi kan forene on- og offline, og det var netop vores community-baserede tilgang, som bevirkede, at vi vandt Stimorol, V6 og Twist, siger Thomas Bjerg.

Very blev grundlagt i 2006 af Thomas Bjerg. Bureauet beskæftiger i dag 25 medarbejdere fordelt i Danmark, Norge og Sverige plus et netværk af plannere, der repræsenterer relevante communities.

I sommeren 2012 købte PeopleGroup 30 procent af bureauet.