Trods et næsten ubærligt finalenederlag til Spanien for de danske håndboldherrer forleden, er der stadig smil på læben hos holdets hovedsponsor, Totalkredit. Turneringen har givet Totalkredit et udbytte langt over det forventede, lyder vurderingen fra sponsoreksperterne hos Promovator.

- Den markedsføringsværdi, som Totalkredit har fået, når op i nærheden af 30 millioner kroner. Totalkredit har selvfølgelig været afhængig af håndboldherrernes sportslige succes, men de har samtidig været gode til at aktivere deres sponsorat og har bygget en bro mellem deres reklameunivers og de næsten 130.000 fans, man har samlet på Facebook, siger Simon Bastiansen, der er Business Director hos Promovator.

Mikkel Hansen & Co’s resultater under VM har da også mere end levet op til hovedsponsorens forventninger:

- Finalenederlaget er ærgerligt for alle os håndboldfans - men jo allermest hårdt for spillere og trænere. Men det ændrer ikke på, at vi i Totalkredit er glade og stolte over, at håndboldherrerne har sikret sig VM-sølv og har leveret en fantastisk præstation under hele turneringen. Sølvet til håndboldherrerne har langt overgået vores forventninger, siger Troels Bülow-Olsen, direktør i Totalkredit.

Han tøver ikke med at kalde Totalkredits sponsorat for en succes:

- Håndboldherrerne har bjergtaget hele nationen, og opbakningen til holdet har været overvældende. Vi glæder os selvfølgelig over den massive eksponering, vi har opnået gennem sponsoratet, men lige så vigtigt har det været for os, at kunne bidrage til at knytte fans og landshold endnu tættere sammen.