Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Alexa, hvordan bruger man et tastatur?

    Om lidt taler vi til nettet. Stemmestyring boomer med Alexa, Siri og Bixby, og hvad de nu hedder. Samtidig vokser video i raketfart som content. Google kommer til at rangere videoer efter deres talte ord, og derfor begynder SEO-indsatsen i selve optagelsen.  

    07. marts 2018
  • Firmaer mister SEO-gevinster

    Søgemaskineoptimering (SEO) er ikke hipt, men det er effektivt. Virksomhedsledere overser potentialet, mener bureaustifter, der bl.a. har boostet Blockbusters salg med disciplinen.

    15. februar 2018
  • Stemmen er den nye kanal

    Forbrugerne tager i stigende grad de nye stemmetjenester til sig, men hvad kan man bruge teknologien til, hvis man arbejder med marketing? Adobe har fem gode råd.

    14. februar 2018
  • Amazon æder snart det hele

    I USA, UK og Tyskland har Amazon på få år taget en dominerende rolle i e-handel. Snart er Danmark et nyt fuldgyldigt medlem af ama-zonen, og en ny tidsregning begynder i online markedsføring. Martin Graeser advarer om at ignorere det store online-dyr.

    12. januar 2018
  • Taler du også med Google?

    Om få år er hver anden søgning talebaseret, lyder forudsigelsen. Følger virksomheder ikke med inden for søgemaskineoptimering (SEO), kan det gå hårdt ud over deres digitale markedsføring, advarer ekspert. 

    11. januar 2018
  • SEO booster iværksættere

    Hos iværksætterne fra Cleady er der gang i butikken. Det skyldes ikke mindst et stort fokus på SEO og et tæt samarbejde med det digitale bureau Webamp.

    12. december 2017
  • Nu bliver Adwords nemmere

    Søgegiganten Google har lanceret Express-udgaven af Adwords i Danmark, og dermed får især mindre virksomheder et nyt redskab til at opsætte og vedligeholde online marketing-kampagner.

    21. november 2017
  • Data, https, video og mobile

    Hermed det sidste indspark fra SearchLove-konferencen i London. Kvantum var til stede og giver os de vigtigste indsigter, der sjovt nok ikke er at finde de sublime keywords.

    19. oktober 2017
  • Data is King – not Content

    “People are not searching for you. You have to be where the customers are,” lød det blandt andet på konferencen SearchLove London 2017. Sidse Stub Jørgensen fra Kvantum rapporterer fra eventen.

    18. oktober 2017
  • Search: Brugere og relevans

    Allerede de første oplæg på SearchLove-konferencen i London afslørede en tydelig tendens til, at brugerne skal prioriteres højest, når man arbejder med digital marketing og i særdeleshed, når man arbejder med search.

    17. oktober 2017
  • Google åbner for alle – Er du klar?

    Google retter ind og åbner for annoncer fra konkurrenter i Google Shopping. Hvad betyder det for annoncørerne? Ekspert mener, at det kan få stor betydning for annoncebudgetterne.

    28. september 2017
  • Nyt annonceformat gav kæmpe ROI

    Apple Search Ads er på vej til Danmark, og det betyder nye muligheder for app-ejere, mener det danske konsulent-bureau Mobtimizers. Bureauet har via sit New York-kontor høstet yderst positive erfaringer med annonceformatet.

    15. februar 2017
  • Vokser i en usund branche

    Den lille, nystartede virksomhed Spinnaker Nordic vokser støt og roligt og provokerer konkurrenterne: ”Der findes en usund kultur i vores branche,” siger Simon Paag, der selv vil levere transparens.

    28. november 2016
  • Køber du også mere hos Google?

    I sommer foretog Google en række ændringer i sin søgemaskine, og konsekvenserne begynder nu at slå igennem. Annoncørerne skal have flere penge op af lommen for at få den ønskede trafik, men set up’et indebærer også flere fordele, mener ekspert.

    25. november 2016
  • Digital omstilling skabte vækst

    Efter et generationsskifte gik designbutikken Interiør digitalt med webshoppen Interiorshop.dk og online markedsføring. Det viste sig at være en rigtig god idé - efter et år var omsætningen øget med 30 procent.

    15. november 2016
  • Google-bureau giver den gas

    Search Marketing-bureauet OnlinePartners har på et år skabt ti nye arbejdspladser – og med 319 procent vækst på fire år er bureauet kåret til Gazelle og nomineret til Entrepreneur Of The Year.

    25. oktober 2016
  • Spilgigant vælger dansk bureau

    Den danskfødte og i dag globale spilgigant Unity har netop indledt et samarbejde med det danske digitalbureau Adapt, som skal skabe konceptet bag og udvikle et nyt globalt online spil-community.

    04. november 2015