Bilka vil gerne have fat i de helt unge målgrupper, så nu lancerer supermarkedskæden sin egen børne-TV kanal med underholdning og gode idéer til de små og deres forældre.

Maskotten Billie er omdrejningspunktet på kanalen, der har fået navnet Billies Bedste Børneklub, og i første afsnit møder man bl.a. sangerinden Monique - og så laver Billie gymnastik med en flok friske børn, inden han slutter af med lækre kakaopandekager i køkkenet.

Bilkas marketingchef Alice Monberg forklarer hvorfor detailgiganten nu vil til at være TV-udbyder:

- Når vi vælger at lancere Billies Bedste Børne-tv er det fordi, vi har masser af godt kvalitetsindhold som passer til børn i aldersgruppen 3-8 år. Mange af dem kender og elsker Billie, og derfor tager vi nu Billie fra kun at optræde i Bilka og ind på YouTube, hvor vi ved, at både børnene og deres forældre også er.

De forskellige afsnit byder på små historier om fx oprydning på børneværelset, forslag til lækker madpakke eller sunde snacks, sjov gymnastik for hele familien og andre hyggelige aktiviteter - og så benytter Billie af og til også lejligheden til at fortælle om kommende børneevents i butikkerne.

Det er marketing og eventbureauet Goodwill Media, der har stået for idé, koncept, storyboard og produktion, og her siger adm. direktør Sean F. Coard:

- Jeg har selv to små børn og de var begge flade af grin, da de så både teaseren og den første udsendelse, så vi ser frem til at se alle børn, barnlige sjæle og deres forældre foran skærmen.

Det første afsnit på knap 20 minutter kommer fredag den 7. oktober klokken 8.00, og tanken er, at der skal udgives et nyt afsnit omkring hver anden måned.

I 2017 er der planlagt seks afsnit af serien, og du kan se en teaser for det første afsnit her.