Efter en årrække som en af markedslederne indenfor influencer marketing på det danske marked samt en kontinuerlig vækstfremgang, er Bloggers Delight nu klar til igen at ekspandere.

Denne gang satses der på udlandet og det eksponentielle milliardmarked indenfor netop influencer marketing.

– Vi oplever, at vores kunder i højere grad efterspørger, at vi også kan planlægge, projektlede og eksekvere kampagner i udlandet. Så nu retter vi fokus mod det internationale marked. Det er en helt naturlig udvikling for os, mener Henrik Akselbo, Direktør og medstifter hos Bloggers Delight.

Med beslutningen om at satse på det internationale marked følger, at Bloggers Delight nu også tilbyder sine kunder at matche dem med internationale influenter. Det er nyt for bureauet, der historisk set har fokuseret på at matche brands med den række af danske premium bloggere og influenter, som firmaet repræsenterer.

Potentialet er enormt

Den nye satsning er affødt af en stor efterspørgsel fra eksisterende kunder og samarbejdspartnere, men også som led i en strategisk ekspansionsplan, der skal sikre Bloggers Delight yderligere vækstfremgang i 2018.

Og potentialet er enormt. Undersøgelser viser, at der på internationalt plan i 2017 blev brugt mere end 1 milliard dollar alene på influencer aktivering på Instagram – et tal, der forventes at blive fordoblet de næste to år.

Netop det beløb vil BD snuppe en bid af.

– Det giver enorme vækstfordele, at vi nu kan tilbyde vores kunder at eksekvere internationale kampagner med internationale influenter, fortsætter Henrik Akselbo.

– De marketingbudgetter, vi typisk har arbejdet med, er tilpasset Danmark, hvilket er et forholdsvis lille marked rent demografisk.

– Så med den internationale vinkel får vi langt større kommercielle muligheder og ikke mindst vækstfordele. Særligt når man tager udviklingskurven indenfor influencer marketing i betragtning.

Bureauet er allerede ude i Europa

De første spadestik til den internationale satsning er allerede iværksat i 2017. Her har Bloggers Delight eksekveret kampagner i Belgien, Tjekkiet, Norge, Sverige, Storbritannien og Tyskland, og har hjulpet etablerede brands som blandt andet OBH Nordica og legetøjsgiganten Hasbro med influencer kampagner både i og uden for Danmark.

– Det giver mening for brands, der samarbejder med os, at vi nu kan tilbyde dem at skabe rød tråd i deres influencer aktivering på tværs af lande. På den måde kan alle influenterne på en kampagne tage udgangspunkt i samme briefs, der så herefter kan tones efter landet virksomhederne baserer deres marketingfremstød i, fortæller Henrik Akselbo.

Hos Bloggers Delight føler man sig godt rustet i forhold til det nye indsatsområde.

– Vi har oplevet, hvordan influencer marketing firmaer arbejder i andre lande. Og det bekræfter os i, at vi er meget langt, når man tænker på blandt andet projektstyring og data. Den erfaring, vi har tilegnet os indenfor feltet de seneste seks år gør, at vi virkelig har noget at bidrage med – også internationalt, siger Henrik Akselbo

Markedet er i rivende udvikling

Den internationale satsning er ligeledes kulminationen på et spirende influencer marked. Annoncørernes marketingbudgetter og -tiltag redefineres og flyttes i udpræget grad væk fra de traditionelle mediekanaler og over til influenterne, hvor den personlige vinkling har vist sig at skabe kæmpe værdi for virksomhederne.

Som tallene ovenfor viser, bruges der enorme summer på influencer kampagner, mens undersøgelser også viser, at 84 procent af alle marketingansvarlige ønsker at iværksætte mindst én influencer kampagne de næste 12 måneder.

– Influencer marketing kommer til at tage endnu mere fart i 2018. Både herhjemme og på internationalt plan. Vi kommer i første omgang til at varetage alt fra vore kontorer i Danmark. Men tager det fart, kan vi begynde at udforske idéen om at ekspandere med kontorer på udvalgte markeder, hvor væksten tager mest fart, slutter Henrik Akselbo.

Fakta

Om Bloggers Delight

· Bloggers Delight er et influencer marketing firma med 320 premium bloggere tilknyttet på tværs af netværkene Bloggers Delight, Looklab, The Bloke, BlogSplash, Society B, Represented og Blogly.

· Blogtemaerne spænder fra mode, livsstil og mad til bolig og underholdning.

· Bureauet har siden starten i 2011 oplevet stor vækst og positive tal på bundlinjen.

· Virksomheden blev i 2016 og 2017 kåret som Gazelle-virksomhed af Børsen baseret på en vækst i bruttofortjeneste på 430 pct. fra 2012 til 2016.

· Firmaet har 23 dedikerede medarbejdere på sine kontorer centralt placeret i København og Aarhus.