Facebook bejler nu kraftigt til de danske annoncører og den kreative branche herhjemme.

Verdens største sociale netværk, der sammen med Google sidder på over halvdelen af det digitale annoncemarked globalt, er nemlig i gang med at leje et kontorlokale i København til et dansk salgsteam.

Kontoret bliver arbejdsplads for omkring seks Facebook-medarbejdere, der alle skal arbejde med social media-gigantens største danske annoncører.

Derudover vil kontoret ingen funktioner have, da alle supportfunktioner fortsat vil blive håndteret fra Facebooks eksisterende kontorer i Stockholm og Dublin.

Bedre Facebook-kampagner på vej?

Gennem tilstedeværelsen i København, ønsker Facebook at komme tættere på sine mange danske kunder og samarbejdspartnere i skikkelse af annoncører og den kreative branche herhjemme.

Og sikkert også få dem til at bruge endnu flere annoncekroner på det sociale medie.

- Jeg er meget glad for at være i stand til at rykke vores team tættere på det danske marketing community, siger Daniel Käfer, der er Facebooks danske Country Manager.

- Ved at have en base i København får vi mulighed for at bruge mere tid på at arbejde sammen med brands og kreative bureauer om at udvikle fantastiske kampagner. Både i Danmark og internationalt.

- Særligt når det kommer til brugen af video, har det danske marked bevæget sig meget hurtigt de sidste par år. Når vores team får dansk grund under fødderne i hele arbejdstiden, forventer jeg, at vi bliver i stand til at arbejde endnu tættere sammen med danske annoncører om fantastiske kampagner, fortsætter han.

Større tilgængelighed

Ifølge Martin Ingemansson, der er adm. direktør for Facebook Nordics, har Facebook gennem længere tid ønsket en øget tilstedeværelse i Danmark.

- Jeg er meget glad for, at vi nu sætter skub i processen mod at få et team på dansk jord på daglig basis. Selvom en stor del af vores arbejde stadig vil foregå på vores nordiske kontor i Stockholm og vores internationale hovedkvarter i Dublin, så medfører et fast team i København, at vi bliver mere tilgængelige for brands og kreative bureauer, så vi bedre kan støtte dem, når de skaber deres kampagner, siger han.