I de senere år er verdens største sociale medie, Facebook, braget ind på den globale, digitale annoncescene, og nu tager giganten endnu et markant skridt.

Denne gang er det markedet for jobannoncer, Facebook går ind i, og du kan læse Facebooks egen forklaring på satsningen her.

Her gør Facebook det bl.a. klart, at virksomheden ruller job-funktionen ud for at gøre det lettere for alle at finde og søge job.

Med funktionen kan virksomheden poste lige så mange jobopslag, den ønsker. Vel at mærke uden det koster en krone.

Brugere kan herefter søge jobbet via Facebook, og ansøgningen sendes til arbejdsgiveren via Facebooks Messenger.

Funktionen rulles til at begynde med ud i USA og Canada, så det er uklart, hvornår og om funktionen bliver tilgængelig i Danmark.

Facebook har dog tradition for at afprøve funktioner på enkelte markeder for siden at rulle det bredt ud, når eventuelle børnesygdomme er identificeret og rettet op på.

Ifølge det amerikanske tech-medie Techcrunch kan Facebooks nye funktion især vise sig at være et hårdt slag for social media-rivalen LinkedIn og andre jobplatforme på nettet, der koster penge at anvende.