I denne uge lancerede en række unge og succesfulde iværksættere app’en SimplyJob, der skal nytænke den måde, som især unge mennesker søger job på.

Hidtil har tunge spillere som Jobindex siddet på jobmarkedet, men ifølge Mathias Mønsted, der udover at være medstifter af SimplyJob, også er én af mændene bag den prisbelønnede virksomhed ”Too Good To Go”, har job- og rekrutteringsbranchen stået stille alt for længe.

– Indenfor andre brancher har vi set, hvordan de virksomheder, der evner at gøre tingene ultra simple og visuelle, vinder markedet.

Instagram har gjort det indenfor billeder. YouTube indenfor videoer. Tinder indenfor dating. Der er imidlertid ingen, som har gentænkt den måde, vi matcher virksomheder med ansøgere, siger Mathias Mønsted.

Telmore og Red Barnet er allerede på

SimplyJob satser i første omgang på målgruppen 13-25 år, der typisk er ufaglærte eller andre der søger fritids- og eller fuldtidsjobs. 
Det er en attraktiv målgruppe for organisationer som Telmore og Red Barnet, som allerede har takket ja til at blive en del af det nye koncept.

Blandt investorerne i SimplyJob er udover Mathias Mønsted også Mads Paaskesen, som er co-founder af vækstvirksomheden PL & Partners. Hans firma trak overskrifter i 2016, da Facebook fremhævede den unge vækstvirksomhed som de dygtigste i Skandinavien indenfor deres felt.


Det førte til en massiv vækst hos PL & Partners, og noget af den viden og kapital bringer Mads Paaskesen nu i spil i forhold til SimplyJob:



– Dette er ikke blot endnu en app, som ingen kommer til at bruge. Vi har et team med en ret unik track-record, og udover Mathias og jeg har vi unge talenter med ledelseserfaring fra ind- og udland – eksempelvis fra virksomheder som Google, Berlingske og Verisure.

– SimplyJob kommer til at gøre jobsøgning lige så sjov, simpel og attraktiv, som Tinder har gjort det indenfor dating, fortæller Mads Paaskesen.

Du kan søge op til tre jobs om dagen

SimplyJob er baseret på enkelthed. Det tager nogle få minutter at blive klar, og man kan som bruger af app’en søge op til 3 jobs om dagen. 

Man søger et job ved at swipe til højre, ligesom man kender det fra eksempelvis Tinder, og det er muligt at lave en videopræsentation, som virksomhederne modtager sammen med ansøgning.



Som virksomhed hos SimplyJob får man digital adgang til ansøgningerne og betaler 29 kr. pr. ansøger.

Det er ambitionen, at SimplyJob inden for få år skal være markedsleder i målgruppen 13-25. Derudover vil man ekspandere internationalt, hvad angår både målgrupper og lande.

Virksomheden har netop ansat Rasmus Ulveman som direktør og partner. Ulveman driver til daglig call-centret Monday i København og kommer med erfaring som iværksætter og rekrutteringsansvarlig.

Se mere her: