Det har indtil for nylig været ret bøvlet at publicere indhold på et populære sociale medie Instagram via andet end mobiltelefonen, men nu kan brands og bureauer ånde lettet op, da den Facebook-ejede, billedbaserede social media-tjeneste har åbnet for publicering af indhold fra andre enheder.

Hermed går mange marketingprofessionelles ønske i opfyldelse, og en af de virksomheder, som er først med at tilbyde værktøjer til at udnytte de nye muligheder på verdensplan, er den danske social media-virksomhed Komfo.

SoMe-virksomheden er nemlig allerede i luften med et publiceringsværktøj, der gør mobiltelefonen og såkaldte “publiceringshacks” overflødige, hvilket ellers indtil nu har været eneste mulighed for styre indhold på selv de største globale brands' Instagram-profiler.

- Hidtil har brands været afhængige af komplicerede guides eller har skullet publicere direkte fra mobiltelefonen. Det har helt sikkert skabt problemer for en masse brands, lyder det fra Jonas Als, udviklingsdirektør hos Komfo, i en pressemeddelelse.

Kræftens Bekæmpelse er lettede

I Danmark er Kræftens Bekæmpelse én af de organisationer, der tager imod det nye publiceringsværktøj med kyshånd.

- Vi har i teamet en god struktur for arbejdet med Facebook, hvorimod indhold på Instagram til tider har krævet nogle omveje. De omveje har kostet penge, været besværlige og tidskrævende, siger Lars Østergaard, der er Social Media Strategist & Content Advisor for Kræftens Bekæmpelse.

- Samtidig har de ikke været 100 pct. driftssikre, så når vi har haft behov for at publicere indhold på skæve tidspunkter og dage, har vi alligevel skullet dobbelttjekke, om indholdet nu også kom rigtigt ud. Det kan vi undgå nu, fortsætter han.

Udviklet på 24 timer

Med det nye tiltag har Instagram sendt endnu et signal om, at den billedbaserede social media-tjeneste ønsker at tilgodese brands - ikke kun som annoncører, men som brands, der helt grundlæggende ønsker at skabe en massiv tilstedeværelse på Instagram, vurderer Jonas Als.

- Marketingfolk arbejder allerede professionelt med content på Instagram, men for at planlægge og publicere indhold i større organisationer, kræver det skræddersyede løsninger, hvor publicering er nødt til at være en let tilgængelig funktion, fastslår han og afslører, at den nye feature blev udviklet på mindre end 24 timer for at gøre den tilgængelig for Komfos brugere med det samme.

Du får adgang til det nye Instagram publiceringsværktøj her.