Social Media Week: Årets social media-konference i København kører denne uge af sted i højeste gear.

Her bydes på masser af interessante oplæg, der kan klæde marketing- og kommunikationsprofessionelle bedre på til at færdes professionelt i det sociale medielandskab.

I løbet af ugen kan man opleve omkring 100 gratis events rundt omkring i hovedstaden, og et af de mere interessante er paneldebatten Chasing Viral.

Den finder sted på CBS på onsdag kl. 15.30, hvor en stribe populære, danske SoMe-profiler mødes til debat.

Blandt deltagerne er YouTuberen Camilla Frederikke, der har over 250.000 følgere, musiker Oliver Kesi samt stand-up komikerne Elias Ehlers og Dan Andersen (billedet).

Sidstnævnte har i øvrigt opnået over en mio. visninger af flere af sine videoer, som du kan tjekke ud her.

Camilla Frederikkes mest sete klip er om halloween-makeup, og det er set over 3.6 millioner gange.  Og hendes næstmest sete klip, om hendes mascare-rutine, er set over 1.3 millioner gange.

Gonzo-chef også på scenen

Derudover deltager Martin Wiinholt, CEO hos Gonzo Media.

Han var en af de første, der begyndte at arbejde med YouTubere i Danmark tilbage i 2014 og har derfor masser af erfaring med at rådgive YouTuberne om content. Og dermed det, som kan gå viralt.

Dertil kommer, at han også selv står bag content, der har fået virale vinger. Det skete i 2013, hvor han filmede et stillads, der væltede under stormen Bodil.

Klippet blev taget af medier over hele verden, heriblandt DR, TV 2, Berlingske og mange flere herhjemme samt af The Telegraph og tv-stationer i Polen, UK, USA og mange andre lande.

SoMe som marketing-værktøj

I debatten skal panelet fx diskutere det pres, der ligger i konstant at skulle være sjov, underholdende eller kontroversiel for at opnå høje visningstal på de sociale medier.

Hvor afhængige er de af det? I hvor høj grad kan de selv styre de sociale medier som markedsføringsredskab? 

Selvom fokus her meget vil ligge på kendte og deres eget brand, vil der også kunne drages paralleller til den produktmarkedsføring, mange sidder med i hverdagen, hvor fokus også er på, at nå så bredt som muligt ud med sine budskaber. 

Man tilmelder sig de forskellige events under konferencen via Social Media Week Copenhagens hjemmeside, hvor du også kan læse ugens program.