De danske social media-eksperter hos Falcon.io har føjet endnu et stort socialt netværk til sine partnerskaber, der i forvejen omfatter Facebook og Instagram.

Denne gang det erhvervsorienterede sociale netværk LinkedIn, der har over 500 mio. brugere i over 200 lande.

- Vi går rundt med ekstra brede smil. Dels er vi utroligt stolte af partnerskabet, men i lige så høj grad fordi vi nu kan lave flere værdiskabende LinkedIn-funktioner til vores kunder – og være blandt de første i verden til at gøre det, lyder det fra Mikael Lemberg, Director of Product Ecosystem hos Falcon.io.

Adgang til LinkedIns API

Med partnerskabet er Falcon.io blandt de få partnere på verdensplan – godt 50 virksomheder – der får eksklusiv adgang til LinkedIn’s API, og hvad betyder det så?

Jo, Falcon.io’s kunder kan nu se data fra annoncering på LinkedIn direkte i Falcon.io’s platform.

Her kan man fx se sammenhæng mellem budget, eksponeringer, resultater og pris per klik – og hvad klikket har ført til på kundens website.

På den måde får kunden et samlet overblik over, hvilke annoncer og budskaber, der klarer sig bedst. Vel at mærke på tværs af sociale netværk. Og dermed også, hvilke elementer man bare skal slukke for, fordi de måske er spild af penge.

LinkedIn vinder frem

Falocon.io kan i øvrigt fortælle, at i løbet af det seneste års tid er 66 procent flere af kunderne begyndt at bruge LinkedIn i markedsføringen på sociale netværk.

- Vi er nu officielle partnere med både Linkedin, Facebook og Instagram og kan derfor tilbyde vores kunder samlet adgang til data fra de absolut vigtigste netværk direkte i vores platform. Som en global spiller på markedet for social media-platforme er det ekstremt vigtigt for os – og vores evne til at tiltrække og servicere kunder over hele verden,  siger Mikael Lemberg, der ser indrulningen i LinkedIn’s partnerprogram som en stor anerkendelse.

- Partnerskabet giver os mulighed for at tilbyde nye LinkedIn-integrationer før alle andre, slutter Mikael Lemberg.