KLUMME: Den 13. februar vælger en mor på barselsorlov at poste denne video af sin lille søn, Emil, på Facebook:

Hvad der sker derefter, havde hun nok ikke forestillet sig.

For det første går den søde video af babyen viralt med mere end 2,1 mio. views, over 18.500 delinger og 12.000 reaktioner.

Herefter deler brillebutikken Profil Optik i Maribo videoen, hvilket kun booster populariteten.

Snart optræder mor og søn bl.a. hos TV 2 Øst, TV 2 News, TV 2 Nyhederne og i Go’ aften Danmark.

Emnet har fat i masserne, og det når endda så vidt, at Natholdet vælger at lave en parodi på videoen: 

Det får en veritabel shitstorm til at bryde løs mod Natholdet, fordi folk bestemt ikke mener, man skal joke med små børn på den måde.

I stedet for at blive sure, vælger Profil Optik at embrace videoen fra Natholdet.

De vælger med andre ord at være glade for, at Natholdet har fundet videoen interessant. Og sidst men ikke mindst, fortæller moren, at hun og Emil har det helt fint med Natholdets video.

Udover at være en god historie om en sød video, så viser den også en interessant tilgang til content, hvis vi ser på sagen i et mere kommercielt perspektiv,.

Profil Optik formår på elegant vis at lave en form for re-newsjacking af deres eget content, da de vælger at embrace videoen fra Natholdet, og ligesom sagen har fået meget opmærksomhed, så er navnet Profil Optik blevet nævnt igen og igen. Well done.