Influencere og influencer marketing fylder mere og mere i det danske marketinglandskab, og nu er et modelbureau, Scoop Models, i luften med sin egen satsning på området: Scoop Social. 

- Vi oplever en naturlig stigende interesse for sociale medier fra vores kunder, som vi gerne vil imødekomme, lyder det fra Bente Lundquist, medejer og Agency Director, i en pressemeddelelse.

I spidsen for satsningen står Kristina Rørbæk Askerud, der som medstifter af influencer bureauet SMAC Agency har masser af erfaring på området.

- Hos Scoop Social repræsenterer vi et udvalg af modeller, bloggere og personligheder, som udover at have en stor skare af følgere på Instagram og andre sociale medier, repræsenterer den gode kvalitet, som Scoop Models i forvejen står for, siger hun.

De sociale medier er i øvrigt ikke længere forbeholdt teenagere og millennials, lyder det fra Scoop Social.

Derfor rammer deres samling af influencers en bred målgruppe, fra millennials til ”voksne”, hovedsagligt inden for mode, skønhed, livsstil, rejser, design og interiør.

Udover at repræsentere populære modeller på bl.a. Instagram, repræsenterer Scoop Social influencers inden for mode, rejser, livsstil, bolig, samt celebrities. Det drejer sig bl.a. om Sarah Zobel, Julie Pallesen, Kirstin Liljegren, Laura Lundsgaard, Maria Jernov og Eva Harlou.