I dag sker der en større konsolidering på blogger- og influencer marketing-fronten i Danmark, da Bloggers Delight køber blognetværket Blogly.

Det blev etableret af kendisbloggeren Mascha Vang, da hun forlod netop Bloggers Delight i 2015 for at starte for sig selv.

I dag omfatter netværket udover Mascha Vang selv bl.a. Claudia Rex, Ditte Julie Jensen og Annemette Voss, og netværket har godt tre millioner sidevisninger om måneden. Så Henrik Akselbo, direktør i Bloggers Delight, er glad for handlen.

- Blogly har igennem de sidste to år fundet sin plads i markedet og leveret gode økonomiske nøgletal. De har nogle spændende profiler, der kan bidrage til at løfte niveauet yderligere hos Bloggers Delight i forhold til både kunder og samarbejdspartnere, siger han.

- Vi har haft en god dialog med Mascha, og vi betragter det som en stor tillidserklæring, at vi får lov til at køre Blogly videre, fortsætter han.

Med overdragelsen af ejerskabet af Blogly til Bloggers Delight, vil Mascha Vang i endnu større grad rette fokus mod sin egen blog.

- Blogly bliver ved med at være som Blogly er. Jeg vil stadig elske at holde Blogly arrangementer og være en del af DNA’en på holdet. Forskellen bliver, at der vil være et nyt og større salgsteam i ryggen på bloggerne, der bedre end nogen andre kender til markedet. Alt i alt vil Blogly være det samme, bare i en opgraderet version, siger Mascha Vang.

Bloggers Delight styrker positionen

Tilbage i 2014 opkøbte Bloggers Delight konkurrenten Looklab, men købet af Blogly er den hidtil største handel inden for influencer marketing i Danmark, lyder det i en pressemeddelelse.

- Handlen understreger vores position som nummer et på markedet for influencer marketing. Vi havde gode erfaringer med vores opkøb af Looklab i 2014, og når vi igen vælger at købe et eksisterende netværk, der kører godt, kan vi tilføje en yderligere dimension, der kan skabe endnu mere værdi for kunder og bloggere, siger Henrik Akselbo

Med købet af Blogly kan Bloggers Delight nu præsentere 320 blogs på tværs af seks blognetværk under Bloggers Delight-paraplyen; Bloggers Delight, The Bloke, Society B, BlogSplash, Looklab og altså Blogly.

- Når vi repræsenterer så mange forskellige influenter, som vi gør, er det samtidig muligt for os at samarbejde med en bred pallette af annoncører, siger Henrik Akselbo og slutter:

- Den positive udvikling hos Bloggers Delight kombineret med den store interesse for influencer marketing viser tydeligt, at det ikke kun er de store amerikanske spillere som Facebook og Instagram, som stjæler marketingbudgetterne fra de traditionelle, lokale medier. Vi ser utrolig lyst på fremtiden.