TV 2-brandet Zulu og TV 2 Marketing samler de kreative kræfter på det digitale område i en ny enhed, Zulu Social under TV 2 Marketing – og teamlederen er fundet i musikbranchen.

Det drejer sig om den 31-årige Samantha Foltmar, der kommer fra en stilling som Head of Social ved Universal Music, hvor hun bl.a. har været med til at bygge Gulddrengs brand og social-profiler op fra start.

Og hun er den helt rette profil til posten, siger digital teamchef i TV 2 Marketing, Cecilie Venndt:

- På trods af Samanthas unge alder har hun en solid senior profil samtidig med, at der på ingen måde ”går plejer i den”. Hun er originalt og eksperimenterende tænkende og optaget af at sætte nye standarder inden for content markedsføring på tværs af platforme. Og det er præcis dét fokus, vi har på Zulu,

Om årsagen til, at TV 2 vælger at etablere en særlig social-enhed, siger Zulus kanalchef, Sune Roland:

- I efteråret sidste år tog vi et kalkuleret bet, da vi startede det, vi døbte Z-redaktionen. Målsætningen var hver dag at udkomme med et Zulu’sk take på virkeligheden og sikre, at brandet var synligt i vores følgeres feed dagligt, og det er lykkedes at vækste følgerskaren til over 200.000. Nu tager vi alle erfaringerne fra dette innovations-arbejde, og løfter det ind i Zulu Social som en naturlig konsekvens af, at et powerbrand som Zulu skal være lige så present digitalt og på tværs af platforme som i tv-fladen.

Digital ballade

Samantha Foltmar tiltræder på TV 2 i dag, fredag 1. september – og hun siger:

- Fremtidens digitale indhold bliver defineret af dem, som har visionerne, og det har både ZULU og TV 2 Marketing. Jeg er derfor meget begejstret for muligheden for at blive en del af dette hold og tage den kreative styring for den nye ZULU Social-enhed. Jeg glæder mig vildt meget til alle de nye faglige udfordringer og til alt det digitale ballade, vi skal lave sammen.

Den nye Zulu Social-enhed skal beskæftige sig med markedsføringen og udfoldelsen af programuniverserne omkring Zulus egenproduktioner og events og herudover have ansvaret for den dagsaktuelle aktivering af brandet på de sociale og digitale platforme.

Målet er den totale sammensmeltning mellem content og markedsføring, uanset hvor brugerne møder indholdet.

Den nye enhed er skabt i et samarbejde mellem TV 2 Marketing og Programafdelingen i TV 2 Networks – og teamet bliver organisatorisk en integreret del af Kreativt Team i TV 2 Marketing.