Lørdag 20. december 2014

Anew: Generelt er godt

28. jan 11 Skrevet af Susanne Ingemann
0

Hos det relativt nye bureau Anew outsources al produktion. Ellers kan man ikke være disciplinneutral, mener bureauets direktør. Og det har på ti måneder sikret otte nye kunder. Blandt de større er Fullrate og Georg Jensen.

Den “generalistiske” tilgang hos det unge reklamebureau Anew er faldet i kundernes smag.
Forbilledet for de tre tidligere seniorfolk fra Saatchi & Saatchi, der i april 2010 etablerede Anew, var internationale trendsettere som det amerikanske bureau Anomaly. Som sit amerikanske forbillede samler Anew kræfterne omkring strateger og konceptstærke kreative, hvorimod funktioner som tv-produktion, rentegning og programmering outsources til udvalgte samarbejdspartnere.
Og det er tilsyneladende en fin mode, for efter blot ti måneder efter opstarten kan bureauet skrive otte kunder på listen. Herunder Fullrate og Georg Jensen.
Anew-direktør Mads Duzenius Christensen siger:

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.