Torsdag 18. december 2014

Branding via e-mails er stadig branding

09. dec 08 Skrevet af Christian W. larsen
0

Når virksomheder sender julekort via e-mails er det en branding-mulighed, og derfor omfattet af spam-reglerne, siger Forbrugerombudsmand Henrik Øe.

I går sendte Markedsføring en historie på gaden med overskriften: ”Forbrugerombudsmanden opfordrer til miljøsvineri,” og det fik Henrik Øe til at spørge diskret, ”om ikke det er en stramning af vinklen?”
Det er det i hvert fald.
Forbrugerombudsmanden opfordrer naturligvis ikke til miljøsvineri, men konsekvensen af danske og EU’s spam-regler betyder, at hvis man vil sende et elektronisk julekort, skal man først indhente tilladelse til det af hver eneste modtager.
Og det kan kun ske via et brev - eller til de brugere, der allerede har sagt ”ja-tak” til at modtage virksomhedens nyhedsbrev.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.