Tirsdag 30. september 2014

Danske Spil har valgt nye samarbejdspartnere

08. nov 07 Skrevet af Markedsføring
0

BBDO, DDB, Sunrise og Bates har vundet reklame-konkurrencen om Danske Spils fire delbudgetter på i alt 35 mio. kroner.

Et halvt års spændt venten er nu overstået. Danske Spil har sat navne på de fire bureauer, der fremover skal markedsføre koncernens spil. BBDO er eneste gamle samarbejdspartner. Bureauet fortsætter med vidensspillene Tips/Oddset. DDB vandt delbudgettet for Lotto/Joker. Bates gjorde det bedst i konkurrencen om delbudgettet for skrabespil, mens Sunrise fremover har ”andre talspil” som bl.a. Keno og Bingo.Delbudgetterne på i alt 35 mio. kr. har været udbudt efter EU's nye udbudsregler. De trådte i kraft 1. januar 2006, så det var første gang for både de konkurrerende bureauer og Danske Spil. Udbudsreglerne har ifølge marketingdirektør Klaus Lohse betydet mere bureaukrati og stivere processer end tidligere.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.