Mandag 22. december 2014

Op til 20 bureauer skal dyste om Danske Spil

10. apr 07 Skrevet af Finn Graversen
0

Danske Spil har valgt at splitte sit reklamebudget op i fire delbudgetter, hvor der skal fem bureauer i gang på hvert af budgetterne. Dermed bliver det årets største bureaukonkurrence.

Årets største bureaukonkurrence er skudt i gang. Det gælder Danske Spil, som netop har inviteret til prækvalifikation efter EU-reglerne om offentlige udbud. Konkurrencen gælder alle selskabets mærker, og kan indebære, at helt op til 20 reklamebureauer hen over sommerferien vil arbejde med at producere oplæg til reklamebudgetter, der har et samlet medieforbrug på over 100 mio. kr. vurderet på Gallup Adfact.
Også en anden stor offentligt ejet virksomhed, Dong Energy, er gået i bureaukonkurrence, og der er kilder i branchen, der hævder, at det reelt er et lige så stort budget, fordi det er internationalt. Men holder man de to selskabers samlede filmproduktion op, så må Danske Spil være klart størst.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.