Lørdag 25. juni 2016

SMX Stockholm: Show me the money

21. sep 11 Skrevet af Christian W. Larsen
0

I 2005 kunne du gøre det selv. I 2008 hjalp en uafhængig nicheudbyder og i 2011 er det alle de andre mediaplatforme, som driver search marketing fremad. Lasse Clarke Storgaard, Head of Search for MediaCom Danmark, der selv var en af talerne på Search Marketing Expo i Stockholm, løfter sløret for indsigten i nye search marketing tendenser.

Mandag og tirsdag løb dette års SMX Stockholm af stablen for femte gang. Med en deltagerpris på knap 900 euro for to dage, var det de færreste virksomheder, som mente, det var en gunstig investering. 
Men netop penge var et gennemgående tema for de fleste indlæg på konferencen i Stockholm. Og langt de fleste havde fundet ud af, at pengene var flest, når search marketing kombineres med andre kanaler.
– ”Searcher Behaviour in a Multi-platform World” temaet opfordrede til at gå i dybden med søgeadfærd på iPad, mobil og tv, men ligesom trefjerdedele af de øvrige talere, valgte jeg i stedet at fokusere på, hvordan efterspørgslen på søgemaskinerne skabes og vedligeholdes, og hvordan man kan optimere forbrugerens vej til konvertering, fortæller Lasse C. Storgaard.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.