Lørdag 20. september 2014

Hjælp forbrugerne til forståelse

29. okt 12 Skrevet af Josefine Campell
0
Josefine
Campell
Josefine Campbell er serieiværksætter og innovatør. Desuden underviser Josefine på CBS og hos Lederne. Hun har tidligere fungeret som konsulent for virksomheder som Carlsberg Group, Kvadrat og OECD. Josefine er drevet af en passion for at forny og forbedre den måde vi driver virksomheder på. Se mere på www.josefinecampbell.com

Flere danske virksomheder og reklamebureauer forsøger sig i disse tider med at give penge til velgørende sager eller NGO’er, som en del af en marketingaktivitet der skal styrke brandets image. Nogle virksomheder har denne type donationer som hele deres CSR-program. Problemet er bare, at danske forbrugere ikke falder for det, og at det er problematisk at tro, at filantropi er det samme som CSR, som på dansk betyder, virksomheders sociale ansvar. Det betyder ikke, at virksomheder skal stoppe med at støtte gode sager, eller at velgørenhed ikke tilfører goodwill. Det betyder bare, at dette ikke i sig selv kan gøre det ud for et CSR-program, og at reklamebureauerne i stedet skulle hjælpe virksomhederne med at formidle hvordan virksomheder tager ansvar for omverdenen i deres forretning.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.