Fredag 24. oktober 2014

Fremtidens marketingmedarbejder

22. nov 12 Skrevet af Kresten Schultz Jørgensen
0
Kresten
Schultz Jørgensen
Kresten er ejer og stifter af LEAD Agency. Han rådgiver især inden for strategi, presse, public affairs og ledelse – og har yderligere en særlig interesse for branding og positionering. Kresten er uddannet cand. scient. pol. og har tidligere været ansat på Politiken, som chefredaktør på Det fri Aktuelt og dagbladet Dagen. Han har også været Nordisk og Baltisk kommunikations-direktør for Coca-Cola og salgs- og marketingchef på Det Kongelige Teater.

Hvad kigger vi efter, når vi ansætter de nye marketingfolk? Spørgsmålet er centralt i en tid, hvor budgetter dykker, hvor nye teknologier buldrer frem, og hvor køen af ledige i kommunikationsbranchen vokser. Hvad er egentlig de efterspurgte kompetencer?

En aktuel undersøgelse fra Civiløkonomernes A-kasse og Huset Markedsføring (http://denpersonligeforretningsplan.dk/wp-content/uploads/2012/08/Husets-Markedsføring.pdf)  giver to overordnede svar. Fremtidens marketingmedarbejdere:

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.