Torsdag 24. juli 2014

Hyklernes gabestok

10. dec 12 Skrevet af Kresten Schultz Jørgensen
6
Kresten
Schultz Jørgensen
Kresten er ejer og stifter af Lead Agency. Han rådgiver især inden for strategi, presse, public affairs og ledelse – og har yderligere en særlig interesse for branding og positionering. Kresten er uddannet cand. scient. pol. og har tidligere været ansat på Politiken, som chefredaktør på Det fri Aktuelt og dagbladet Dagen. Han har også været Nordisk og Baltisk kommunikations-direktør for Coca-Cola og salgs- og marketingchef på Det Kongelige Teater.

Sikken et fald, fra kælderen og længere ned. Danske Banks reklamekampagne New Normal er det seneste eksempel på virksomheder, der forsøger at brande sig selv på samfundsansvar og engagement, men ender i hyklernes gabestok.

Samfundsansvaret er en klar tendens, men også en risikofyldt zone: Nogle gange lykkes øvelsen, fordi virksomhedens signaler om ansvar og mådehold giver mening for det omgivende samfund. Teleselskabet Call me er et eksempel med kampagnen ”tal ordentligt,” der udover reklamefilm også involverer indsatser i forhold til egne medarbejdere, kundeservice, skoler og mange andre stakeholders.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.