Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori

custom add this

Skyd ikke med spredehagl

Rigtig mange annoncører vælger at se bort fra de mange redskaber, som Google AdWords tilbyder.  Det gør for mange, at deres kampagne ikke performer så optimalt, som den kunne gøre.  Min erfaring siger mig, at årsagen til, at de ser bort fra redskaberne skyldes manglende viden eller simpelthen at Google AdWords bliver mere og mere avanceret og omfattende dag for dag.

Et redskab som jeg i mit daglige arbejde med Google AdWords støder på ikke anvendes korrekt, er Geografisk målretning. Med Geografisk målretning kan du målrette din Google AdWords annoncering mod lande, regioner og byer. Jeg vil også lige nævne, at man også kan opsætte en specifik radius i forhold til beliggenhed for virksomheden, butikken m.m. således, at man kun annoncerer indenfor den angivne radius.

Jeg vil nedenfor komme ind på nogle situationer, hvor du med fordel kan anvende Geografisk målretning:

Levering
Lad os sige at du leverer på Sjælland og ikke Jylland og Fyn. Et andet scenarie kan være en webshop, som ikke leverer uden for England. Med Geografisk målretning vil du kunne afgrænse din kampagne, og på den måde ramme dér, hvor kampagnen vil have størst effekt.

Køber
Ved at trække rapporter i Google AdWords kan du analysere dig frem til hvilke dele af verdenen, landet og regioner salget kommer fra. På denne måde kan man afgrænse kampagnen og budgettet til kun at køre dér, hvor det bærer frugt. Prisen per ordre vil alt andet lige falde.

Budget
Ved at trække ovennævnte rapport kan man også se, om der er forskel på klikpriserne i de enkelte lande, regioner m.m. På denne måde kan man frasortere områder, og dermed bruge pengene mere optimalt i de områder, hvor man får mere for pengene.

Kæder
De store kæder som Kvickly, Superbest, Brugsen, Imerco m. fl. kan anvende prisdifferentiering og annoncere med specialtilbud i forhold til hvert enkelt butik ved at bruge Geografisk målretning.

Kæder kan også vælge at annoncere i forhold til en fastlagt radius, som deres kunder er villige til maksimalt at køre for at besøge butikken.

Mange kæder rekrutterer jævnligt salgselever m.m. . Geografisk målretning giver mulighed for også kun at ramme elever indenfor en specifik radius og dermed minimere udgifterne.

Under indstillinger i hver enkelt kampagne støder du på redskabet Geografisk målretning.

Hvis du har yderligere spørgsmål til geografisk målretning med Google AdWords er du velkommen til at kontakte mig hos a-better-traffic.com!

Nicolas Zangenberg lever til dagligt af at skabe værdi for sine kunder som en af Danmarks førende Online Marketing- og Reputation Management eksperter gennem sine firmaer Zangenberg.com, a-better-traffic.com og Reputation People. Han har i tidernes løb rådgivet store såvel som mellemstore virksomheder f. eks. SAS, Danish Crown, Danfoss, Chevrolet, Borger.dk, IT & Telestyrelsen og Ferrosan m. fl.

Kommentarer