Lørdag 19. april 2014

Søgefelt

Kommunikationsbranchens Klondyke

17. jan 13 Skrevet af Kresten Schultz Jørgensen
8
Kresten
Schultz Jørgensen
Kresten er ejer og stifter af Lead Agency. Han rådgiver især inden for strategi, presse, public affairs og ledelse – og har yderligere en særlig interesse for branding og positionering. Kresten er uddannet cand. scient. pol. og har tidligere været ansat på Politiken, som chefredaktør på Det fri Aktuelt og dagbladet Dagen. Han har også været Nordisk og Baltisk kommunikations-direktør for Coca-Cola og salgs- og marketingchef på Det Kongelige Teater.

Som kommunikationsmand tager man sig jo til hovedet over den adfærd, der tilsyneladende har præget forholdet mellem DSB’s tidligere topledelse og PR-bureauet Waterfront. PR-bureauet har modtaget penge, må vi antage, for at aflede en kritisk journalist fra at beskæftige sig med statsbanerne.

Rene mafiametoder og i princippet helt på linje med en række discipliner, vi ellers troede hørte andre lande til: Bestikkelse, pression og systematisk tilsidesættelse af de demokratiske, pressemæssige spilleregler.

En klar skandale og givetvis en endestation for firmaet Waterfront, der i øvrigt ikke er medlem af PR-brancheforeningen, og som grundlæggende ikke rigtigt informerer om noget som helst, hvis man besøger firmaets hjemmeside.

Du har ikke adgang til at tilgå siden.Arkivet er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.